22. jan
KOMMUNALSJEF: Inger Torun Holmgren.FOTO: Asgeir Høimoen
 
Noe konkret å strekke seg etter
– Målet om 40 grunnskolepoeng er det håndfaste, konkrete vi kan strekke oss etter, sier kommunalsjef Inger Torun Holmgren.

Publisert: 08.jan.2018 16:29
Oppdatert: 08.jan.2018 16:29

Den nye strategiplanen er et lederverktøy, som legger føringer for hva oppvekstområdet i Løten kommune skal ha hovedfokus på de neste fem årene. Den er laget på bestilling fra skole- og barnehageeier i form av driftsutvalget med kommunestyret i ryggen. En sammensatt arbeidsgruppe har sammen med ledergruppa i tjenesteområde Oppvekst brukt et år på å utarbeide den.

– Vi har meislet ut tre hovedmål vi skal holde fokus på. Det er å øke kvaliteten på ledelse, øke kvaliteten på arbeid med de psykososiale miljø og øke elevenes kompetanse i grunnleggende ferdigheter. Jeg tror disse tre hovedmålene gjør at vi vil se bedre resultater, sier kommunalsjef oppvekst Inger Torun Holmgren.

– Hvem har fastsatt målet om 40 skolepoeng?

– Det er på bestilling fra driftsutvalget som skoleeier. Ønsket er å komme opp på landsgjennomsnittet. Løten har gjennom år ligget lavere. Vi beveger oss i riktig retning, men vi trenger en strategi med noen klare, opplyste mål.

Strategiplanen ble vedtatt av kommunestyret i god tid før jul. De nyutklekkede strategiene skal innlemmes i virksomhetsplanene i hver enkelt barnehage og skole. Skal det oppnås resultater, trengs det konkrete tiltak.

26. januar har lærerne i Løten planleggingsdag, og da skal planen presenteres for dem.

 
Siste nytt fra nyheter
Sjefredaktør:Carsten Bleness »
Nyhetsredaktør:John Arne Holmlund »
Digitalredaktør:Anne Ekornholmen »
Sportsredaktør:Rune Steen Hansen »
Kulturredaktør:Geir Vestad »

Kundeservice/abonnement:abo@h-a.no
HA arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. HA har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til.
 
HA bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her, og vår personvernerklæring her.
 
Løsningen er designet og utviklet av Hamar Media – www.hamarmedia.no