buy Instagram followers
Evden eve nakliyat Hesaplı Krediler Hızlı Krediler
istanbul evden eve nakliyat
hacklink
paykwik
justin tv
paykasa paykwik
20. okt
 
Hvorfor må enkle løsninger gjøres så vanskelig?

Publisert: 02.mar.2018 14:33
Oppdatert: 02.mar.2018 14:36

Jeg er oppgitt over lover og regler/prosedyrer i norsk helsevesen i forhold til transportbehov for pasienter som skal ha drosje med ledsager til behandlinger. Har ikke vært med på slik håndtering av en sak som kunne vært løst på to minutter ved at resepsjonisten tok kontakt med fastlegen for bekreftelse av pasientens rett til drosje. Ikke rart norsk helsevesen koster.

Etter besøk på Elverum Sykehus nektet de å rekvirere drosje retur Hamar, da de mente at pasienten ikke hadde rett til det, men som fastlegen har innvilget grunnet vedkommendes tilstand/sykdom. Jeg fikk beskjed om å selv kontakte Pasientreiser på femsifret nummer, (noe som koster,da man oftest må vente lenge på svar, og i tillegg ofte blir satt over til flere saksbehandlere), eller fastlegen. Jeg kontaktet fastlegen og la fram problemet, men de kunne ikke ta en telefon til sykehuset for å bekrefte pasientens rett til drosje.

Jeg fikk beskjed om selv å argumentere og forklare situasjonen til resepsjonist ved sykehuset. Fram og tilbake i to timer. Fastlegen hadde telefontid til klokken 12, så da var det ikke mulig å få mer kontakt der. Tilbake til resepsjonisten ved sykehuset, argumentering og forklaring. Hun ene resepsjonisten var i tillegg ei som tydeligvis hadde behov for å «fronte» seg.

Etter mye frem og tilbake, og etter telefonen hos fastlegen var utilgjengelig for pasienter, tok de seg bryet med å ringe fastlegen, på annet telefonnummer som de har, ordnet saken seg. All denne treneringen resulterte i tre timer unødvendig opphold/venting på Elverum sykehus. Det er nok flere enn drosjeselskapene som greier å lage problemer for pasienter med transportbehov. Hvorfor må det være så vanskelig å ordne opp i saker som kan løses raskt? Oppgitt.

 
Siste nytt fra nyheter
Sjefredaktør:Carsten Bleness »
Nyhetsredaktør:John Arne Holmlund »
Digitalredaktør:Anne Ekornholmen »
Sportsredaktør:Rune Steen Hansen »
Kulturredaktør:Geir Vestad »

Kundeservice/abonnement:abo@h-a.no
HA arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. HA har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til.
 
HA bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her, og vår personvernerklæring her. Les mer om vilkår og samtykke
evden eve nakliyat