Hesaplı Krediler Hızlı Krediler
hacklink
buy instagram followers
22. sep
 
Jernbanereform, for hva?

Publisert: 06.jan.2017 13:28
Oppdatert: 06.jan.2017 13:36

I HA 4. januar skriver Jan Erik Lingjerde om organiseringen i jernbanesektoren med regjeringens jernbanereform. Regjeringens jernbanereform tyder ikke på et grundig forarbeid, og at man har tatt innover seg de negative erfaringene fra Sverige og England. Linda Hofstad Hellelands uttalelse er i så fall slående: Vi skal knuse NSB-monopolet. Det er privatisering for privatiseringens egen skyld. At jernbanen vil bli noe billigere og bedre med jernbanereformen skal det mye til for å overbevise meg om. Jeg håper at verkstedene blir lagt innunder materiellselskapet for å få en enhetlig struktur og organisering. Hvis ikke vil dette komme i tillegg til de 5 foretakene Lingjerde nevnte.

Med erfaring her fra Oslo da et tidligere Høyrebyråd delte opp Oslo Sporveier i 19 selskaper, mange av dem tomme ble resultatet korrupsjon og det skandaløse innkjøpet av Italia-trikkene som har kostet Oslo kommune en milliard kroner. Det er å håpe at denne reformen vil bli reversert med en eventuell ny regjering, men med den sterke EØS og EU-tilhengeren Jonas Gahr Støre som leder i Ap tror jeg ikke Støre og resten av Ap-ledelsen har ryggrad nok til å reversere jernbanereformen. Til det er Støre og Ap-ledelsen for EØS- og EU-lojal.

 
Kommentarfeltet er stengt mellom
22:00 og 08:00
Siste nytt fra nyheter
Sjefredaktør:Carsten Bleness »
Nyhetsredaktør:John Arne Holmlund »
Digitalredaktør:Anne Ekornholmen »
Sportsredaktør:Rune Steen Hansen »
Kulturredaktør:Geir Vestad »

Kundeservice/abonnement:abo@h-a.no
HA arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. HA har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til.
 
HA bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her, og vår personvernerklæring her. Les mer om vilkår og samtykke