Hesaplı Krediler Hızlı Krediler
hacklink
buy instagram followers
23. sep
 
Krevende å rekke 2024?

Publisert: 15.feb.2018 16:49
Oppdatert: 15.feb.2018 16:51

Endelig etter i hvert fall en utsettelse i 2016 og nå sist høst avlyst forberedende arbeider, kommer sannheten på bordet. Prosjektsjef Geir Kvillum i BaneNOR innrømmer i Stangeavisa 8. februar at grunnen til avlysning er at det ikke ble bevilget penger til oppstart. Statsråd Ketil Solvik-Olsen skyldte på Jernbanedirektoratet som plutselig ville se hele strekningen Kleverud til Åkersvika under ett. Og smart bruk av midler og mest mulig jernbane for penga.

Samtidig uttrykker prosjektsjefen at det kan bli krevende å bli ferdig til 2024. Han har nok dessverre rett i det.

Detaljplanlegging fram til høsten 2019. Og da skal det planlegges så langt ut i Åkersvika som de kan – sånn at de ikke kommer i konflikt med plassering av stasjon i Hamar. Endestasjon for dobbeltsporet «midtfjords» mellom Ottestad og Hamar.

Snakker om smart bygging, og utnytting av penga. Jeg synes det begynner å bli en liten parodi på stupetårnet. Men det var bare en liten sammenligning. Jo lenger det blir til byggestart, desto dyrere blir det. Og hva med «grønt skifte»? Glemt i denne sammenheng.

«Nå skal hele rasket rives». Etter tidligere beboeres reaksjoner, så er BaneNOR i ferd med å ta riving av ekspropierte eiendommer ut av forprosjektet og legge dem som eget anbud. Men, prosjektsjefen vil ikke spå når husene faktisk blir revet. Feil ord og SPÅ – vedtak, anbud og gjennomføring – slik er det i privat næringsliv.

Jeg har fortsatt et lite håp om midler i revidert statsbudsjett. Men det er vel ikke politisk vilje til å gjennomføre det.

 
Kommentarfeltet er stengt mellom
22:00 og 08:00
Siste nytt fra nyheter
Sjefredaktør:Carsten Bleness »
Nyhetsredaktør:John Arne Holmlund »
Digitalredaktør:Anne Ekornholmen »
Sportsredaktør:Rune Steen Hansen »
Kulturredaktør:Geir Vestad »

Kundeservice/abonnement:abo@h-a.no
HA arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. HA har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til.
 
HA bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her, og vår personvernerklæring her. Les mer om vilkår og samtykke