buy Instagram followers
paykwik bozum
Evden eve nakliyat Hesaplı Krediler Hızlı Krediler
hacklink
buy instagram followers
justin tv
paykasa paykwik
Kayseri escort bayan
sirinevler escort beylikduzu escort atakoy escort sisli escort atakoy escort sisli escort sirinevler escort beylikduzu escort beylikduzu escort
ankara escort ankara escort bayan
16. okt
 
Oppgitt og lei av usaklig debatt

Publisert: 28.okt.2016 18:29
Oppdatert: 28.okt.2016 21:16

Jernbanealternativene:

Korridor øst:

Er det avklart med miljøverndepartementet om det tillater mer utbygging i Åkersvika i forhold til Ramsar-avtalen og fugger´n med økt trafikk, støy, etc.?

Er det avklart med statusen for Vikingskipet som riksanlegg når det meste av parkering forsvinner?

Hva vil skje med økonomien til Vikingskipet når det meste av aktiviteter ikke lenger kan avvikles?

Kan Vikingskipet brukes til parkeringshus eller lager?

Hvor skal taxi, buss og privatbiler parkeres?

Det sies at brannstasjonen må flyttes.

Hvor skal alle næringsdrivende i Åkersvika flyttes? Sannsynligvis til Nydals området, for Trehørningen ligger for langt unna alt der inne i skauen, og er lite attraktivt område og nesten like uryddig og uoversiktlig som Midtstranda.

Det vil si at en god del skatteinntekter forsvinner til Ringsaker.

Hvem skal betale for opparbeiding av det som kalles strandsonen eller for meg – brygga, og nåværende Hamar stasjonsområde? Hamar kommune har ikke penger, så det vil nok ta noen år inn i evigheten. Er alle forberedt på at dette området kan bli liggende brakk i mange, mange år?

Hva vil skje med Jernbanemuseet, blir det flyttet til Hunderfossen, som det er antydet?

Korridor vest:

Hva er galt med dette?

Er det følelsene og hjertet som tar overhånd ved bruk av begrepet strandsonen (som egentlig er brygga)?

Hva har Riksantikvaren med innsigelser på dette alternativet? Utsikten? Hva har utsikten over Mjøsa med Riksantikvaren å gjøre?

Hvis han mener fra opprinnelige Hamar kaupangen, lå ikke den der som sentrum av Hamar er nå, den lå ute på Domkirkeodden,

Når oppslutningen til Geir Bjørnar Smebye er kun 6.000, som han hevder, så er dette bare 20 prosent av Hamars befolkning og det er da ingenting å skryte av eller …….

Korridor midt:

Dette alternativet må etter hvert bli det beste, hvis en kan legge lokk over sporene og gjenreise bebyggelsen og kvartalstrukturen oppå lokket?

Er både oppgitt og etter hvert lei av all denne usakelige debatten om hvor haren hopper eller hvor jernbanen skal gå.

Ønsker vi egentlig jernbane? Kan vi klare oss uten den? Kan vi klare oss uten kommunikasjon, jernbane, busser, biler? Er det fuglekvitter og mjøsutsikt som er det viktigste?

Er vi oss selv nok?

En som er glad i byen, vokst opp i Skappelsgate (før Sovjet-blokkene kom), Østregate og Holset.

 
Kommentarfeltet er stengt mellom
22:00 og 08:00
Siste nytt fra nyheter
Sjefredaktør:Carsten Bleness »
Nyhetsredaktør:John Arne Holmlund »
Digitalredaktør:Anne Ekornholmen »
Sportsredaktør:Rune Steen Hansen »
Kulturredaktør:Geir Vestad »

Kundeservice/abonnement:abo@h-a.no
HA arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. HA har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til.
 
HA bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her, og vår personvernerklæring her. Les mer om vilkår og samtykke
Şehirlerarası evden eve nakliyat