buy Instagram followers
paykwik bozum
Evden eve nakliyat Hesaplı Krediler Hızlı Krediler
hacklink
buy instagram followers
justin tv
paykasa paykwik
Kayseri escort bayan
sirinevler escort beylikduzu escort atakoy escort sisli escort atakoy escort sisli escort sirinevler escort beylikduzu escort beylikduzu escort
ankara escort ankara escort bayan
15. okt
KULVERT: Hamarbukta med senket kulvert i indre korridor. Ved C lukkes kulverten og blir usynlig før den kommer fram på Jessnes. Ved B forsvinner den under Åttemetersplanet, og ved A går den under vannet på sommerstid.
 
Skjønnmaling?
Trond Kjernli anklager oss for å svartmale alternativene Korridor øst og Korridor midt i HA 14. juli. Ja, vi gjør nok det, og det var nok litt i seineste laget.

Publisert: 18.jul.2016 04:00
Oppdatert: 18.jul.2016 08:34

Vi skulle ha gjort det før, spesielt fordi Korridor øst stort sett har gått fri for kritiske kommentarer i lang tid. Folkeaksjonen har fått ha arenaen for seg selv og har i fred og ro fått skjønnmale øst.

Nå er det ikke slik som Kjernli tror, at vi vil holde våre alternativer skjult, eller nøler med å skjønnmale dem. Vi har skjønnmalt dem utallige ganger, men det har nok gått Kjernli hus forbi. Vi tar JBV på ordet når de har sagt at de vil jobbe videre med å senke kulverten ytterligere i Korridor vest. Det tror vi går, men hvis JBV til slutt sier at det ikke går, vil vi falle tilbake på vårt opprinnelige alternativ, «Senket H1», og heller vente på en grundigere utredning.

Les også:Mer svartmaling

Vårt senkede kulvertalternativ begynner fallet ved drosjeholdeplassen, og faller 2 prosent helt til Småbåthavna er passert. Kulverten er åpen og kjøreledningene er synlige vestover Åttemetersplanet til et sted ved Vangsvegens forlengelse. Der får kulverten lokk og fortsetter nedstigningen mot småbåthavna, hvor den blir synlig i ca. 40 meter før den dukker under vann. Den gir et ca. 100 meter bredt sund som blir to meter dypt i vestkanten. Kanten på den åpne kulverten vil ligge vannrett på høyden 127,4 meter, som er én meter over 200-årsflom. Denne kanten vil ligge 2,4 meter over Åttermetersplanet.

Denne løsningen gir en åpen kulvert med synlig kjøreledning i den østlige delen av Åttemetersplanet. En forlengelse av Vangsvegen over den lukkede kulverten gir vegtilknytning for Espern og Tjuvholmen, og muliggjør plassering av P-hus på det nedlagte sporområdet innenfor Tjuvholmen. Fordelene med denne løsningen er:

• Det blir ikke mer enn ett bysentrum.• Byen får fortsatt sentralt plassert jernbanestasjon.

• Fører til varig vern av strandsonen fra Jessnes til Åkersvika

• Bryter ikke internasjonale konvensjoner

• Ingen bolighus og store næringseiendommer må rives

• Fører ikke til inngrep i sentrale bydeler

• Gir rom for byutvikling

• Verner dyrket mark

• Gir god adkomst til Espern og Tjuvholmen

• Plass til P-hus på nedlagt sporområde

• Stasjonsområdet mot Stangevegen blir reservert for buss, taxi, sykler og av- og påstigning

Det meste av åttemetersplanet vil bli en del av et utvidet parkområde, og den lille endringen over Åttemetersplanet og i småbåthavna i forhold til i dag, mener vi er bagateller sammenlignet med de store ødeleggelsene og ulempene alternativene i Korridor midt og Korridor øst gir!

 
Siste nytt fra nyheter
Sjefredaktør:Carsten Bleness »
Nyhetsredaktør:John Arne Holmlund »
Digitalredaktør:Anne Ekornholmen »
Sportsredaktør:Rune Steen Hansen »
Kulturredaktør:Geir Vestad »

Kundeservice/abonnement:abo@h-a.no
HA arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. HA har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til.
 
HA bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her, og vår personvernerklæring her. Les mer om vilkår og samtykke
Şehirlerarası evden eve nakliyat