buy Instagram followers
paykwik bozum
Evden eve nakliyat Hesaplı Krediler Hızlı Krediler
hacklink
buy instagram followers
justin tv
paykasa paykwik
Kayseri escort bayan
sirinevler escort beylikduzu escort atakoy escort sisli escort atakoy escort sisli escort sirinevler escort beylikduzu escort beylikduzu escort
ankara escort ankara escort bayan
15. okt
SYKKELVEG: Kan vi i framtida sylke fra Brumunddal til Hamar på den gamle jernbanetrassen? Dette er fra et tilsvarende anlegg sør for Strandlykkja.
Foto: Christian E. Bergheim
 
Uenig med Live Giset
Kommentar til Live Gisets innlegg i HA 20. juli.

Publisert: 01.aug.2016 04:00
Oppdatert: 01.aug.2016 09:38

Jeg er enig i at vi nå har en fantastisk sjanse til å få åpnet byen mot Mjøsa på en bedre måte enn det som er i dag. Men hvorfor må vi rasere Hamar for å få til dette, når vi allerede har en flott stasjon sentralt i Hamar, som vil bli modernisert i hht dagens krav?

LES OGSÅ: Hamars utrolige og fantastiske muligheter

Forslaget fra JBV om kulvertløsning i korridor Vest, og yttligere utbedret av Holm, Børresen, Skipnes og Øygarden i flere artikler i HA, vil gi en fantastisk flott løsning på problemet med adgangen til Mjøsa, uten at vi må rive mange privatboliger i Østbyen eller næringsbygg dersom korridor Midt eller Øst bli vedtatt.

Har Live Giset som Venstres kommunepolitiker tenkt på hvor næringsbyggene ved Vikingskipet skal få erstatningstomter i Hamar? For hun ønsker vel arbeidsplasser i byen?

Faren er at de forsvinner til Ringsaker kommunes næringspark ved IKEA. Mange har flyttet dit fra Hamar. God bussforbindelse dit i dag.

Dagens strandlinje vil med korridor Vest også bli forbedret og utvidet etter anleggsperioden, og ikke ødelagt som mange har vært redd for. Hvem skal bekoste utvidelse og forbedring av strandsonen om Midt eller Øst blir valgt?

Mjøsa vil bli synlig fra Strandgata omtrent fra Vangsveien og til Basarene, og adkomsten forslås løst ved forlengelse av Vangsveien over kulverten frem til Tjuvholmen og Espern. Videre vil det kunne bli gang og sykkelveier over kulverten fra Strandparken.

Hva er problemet med adkomsten til strandsonen når toget forsvinner inn i kulverten ved Vangsveien og under Mjøsa og videre inn i tunell frem til Jessnes? Det kan ikke bare være det å ville sitte på «Tante Gerda» og «Larsen» og drikke kaffe og se Mjøsa? En ser Mjøsa derfra i dag også, men det som sperrer utsikten mest er busker og trær langs jernbanelinjen i Strandparken og ved 8-metersplanet.

Korridor Vest vil sikre at det ikke bygges nye bygg på dagens stasjonsområde og den gamle jernbanelinja ved 8 metersplanet i fremtiden. For kommer Midt eller Øst, vil hele jernbanetomta bli frigjort og Rom eiendom som eier området tror jeg ikke vil la denne jernbanetomta ligge brakk i fremtiden.

Den planlagte utbyggingen på Espern og Tjuvholmen vil gi stasjonen den ønskede fortetningen.

I fremtiden vil man kunne sykle fra Hamar til Brumunddal langs Mjøsa på den gamle jernbanetraseen når de gamle sporene er fjernet. Live Gisets ønske om småbåthavn, stupetårn, vandring langs Koigen mm. vil også med korridor Vest med kulvert bli innfridd.

 
Siste nytt fra nyheter
Sjefredaktør:Carsten Bleness »
Nyhetsredaktør:John Arne Holmlund »
Digitalredaktør:Anne Ekornholmen »
Sportsredaktør:Rune Steen Hansen »
Kulturredaktør:Geir Vestad »

Kundeservice/abonnement:abo@h-a.no
HA arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. HA har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til.
 
HA bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her, og vår personvernerklæring her. Les mer om vilkår og samtykke
Şehirlerarası evden eve nakliyat