24. aug
Listetoppen: Programansvarlig Mocci Ryen med lista over de ti som var mest ønsket i Kulturhusets «Vi vil ha mer»-kampanje, med røde haker for de fem som er blitt booket.Foto: Geir Vestad
 
432 ønsker - her er 10 på topp
Da kulturhusets ledelse inviterte folk til å stemme fram hvilke artister de helst vil ha besøk av, kom det inn 432 ulike artist-ønsker og det ble levert 4796 stemmer.

Publisert: 17.mar.2016 05:20
Oppdatert: 17.mar.2016 05:44

Suverent mest ønsket ble Isac Elliot, som kommer til kulturhuset 27. mai. Hele 1705 stemmer kom inn på ham, mens den neste på avstemningslista, One Direction, var ønsket av 556, ifølge oversikten som programansvarlig Mocci Ryen nå legger fram.

Med Elliot på plass, er «Vi vil ha mer»-kampanjen avsluttet for denne gang. Og av de ti som var mest ønsket, har det latt seg gjøre å få fem på plass i Flagstad-salen. De fem er, i tillegg til Isac Elliot, Markus & Martinus, Daniel Owen, Bjørn Eidsvåg og wrestling.

– At vi har klart å banke inn fem av de ti med mest stemmer, er vi veldig godt fornøyd med, sier Mocci Ryen.

Konserten med Isac Elliot er for øvrig ikke utsolgt ennå, selv om det begynner å bli få billetter igjen i amfi.

– Sist han var her, solgte vi ut på to døgn. Men vi hadde regnet med at det vil ta litt mer tid denne gangen, sier Mocci Ryen.

Overraskelsen

Den store overraskelsen for Mocci som for mange andre, er at wrestling fikk tredje mest stemmer.

– Wrestling var nok ikke det første vi ville tenkt på, sier hun.

– Men hvis det hadde kommet en henvendelse, kan det godt hende at vi hadde prøvd det ut.

For de fem på lista som det ikke blir konsert med i denne omgang, er det ulike grunner til at det ikke skjer. The Main Level var her under ungdoms-OL, Kygo viste det seg vanskelig å få til Norge i et tett program, og Katie Melua turnerer ikke før til neste vinter.

Bredere publikum

Et hovedmål var å tiltrekke oss en bredere publikumskare med særlig vekt på et yngre publikum, sier Mocci Ryen.

– Det er også betryggende å konstatere at mange av forslagene var artister som vi alt hadde på blokka, sier hun.

– Hensikten med kampanjen var å høre hva folk ønsker seg i kulturhuset. Vi ønsket også å se hvordan ulike målgrupper tenker. Vi så for eksempel at artisten Katie Melua henvender seg til vidt forskjellige aldersgrupper– og er blitt foreslått av så vel 16-åringer som 50-åringer.

 
Kommentarfeltet er stengt mellom
22:00 og 08:00
Siste nytt fra nyheter
Sjefredaktør:Carsten Bleness »
Nyhetsredaktør:John Arne Holmlund »
Digitalredaktør:Anne Ekornholmen »
Sportsredaktør:Rune Steen Hansen »
Kulturredaktør:Geir Vestad »

Kundeservice/abonnement:abo@h-a.no
HA arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. HA har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til.
 
HA bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her, og vår personvernerklæring her. Les mer om vilkår og samtykke