buy Instagram followers
paykwik bozum
Evden eve nakliyat Hesaplı Krediler Hızlı Krediler
hacklink
buy instagram followers
justin tv
paykasa paykwik
Kayseri escort bayan
sirinevler escort beylikduzu escort atakoy escort sisli escort atakoy escort sisli escort sirinevler escort beylikduzu escort beylikduzu escort
ankara escort ankara escort bayan
17. okt
La Roza matreportasje OKTOBER Driver: Sel Bardakci Original bildetekst: La Roza matreportasje *** Local Caption *** La Roza matreportasje
 
Disse er best p å service
Favoritter: Er det Pepperkværna og eller Hamarstua som har den beste servicen blant spisestedene i Hamar?

Publisert: 21.des.2012 04:13
Oppdatert: -
De er gode begge to, med hver sine sterke sider. Og sammen er de i en klasse for seg.
Det er maten som avgjør hvor vellykket restaurantbesøket er, tror vi gjerne. Men det er ikke nødvendigvis så enkelt.
For det sies gjerne at det er maten som får folk til å gå på restaurant. Men det er servicen som får folk til å komme tilbake.
Og da dreier det seg ikke bare om den formen for service som har å gjøre med de praktiske mekanismene i serveringen, at alt går riktig for seg. Men det som er enda viktigere, er gjestfriheten, imøtekommenheten, det personlige nærværet hos den som serverer. Hvis det er på plass, er det mye som skal gå feil om ikke kvelden blir en suksess.
Du merker det med det samme du kommer inn i lokalet. Må du stå der og lete etter noen som kan komme og ta imot, er det veldig fristende å gå ut att. Men blir du raskt og med et smil tatt imot og ført til bordet, er mye gjort allerede.
Et slik sted er Pepperkværna på Hotel Astoria, takket være restaurantsjef Dag Henning Andersen. Og det er nettopp den høyst personlige imøtekommenheten han har utviklet nærmest til perfeksjon, i tillegg til den faglige tyngden ikke minst på kombinasjonen mat og vin.
Når du kommer til Pepperkværna og konstaterer at Dag Henning er på jobb og du i tillegg har hyggelig følge, så er det en udelt glede å kunne lene seg tilbake og tenke at denne kvelden er vil alt stemme.
Hamarstua Spiseri på Domkirkeodden har ingen like tydelig frontfigur. Men under Monica Holens ledelse har restauranten bygget opp et team av gode servitører som også gjør dette til et sted det er lett å vende tilbake til, nettopp fordi det er så hyggelig. Servitørene kan være mer tilbakeholdne, men de kan kunsten å få folk til å trives og føle seg vel. Og det er det som teller.
Bak disse to er det også flere steder der det er hyggelig å være gjest. Sel Bardakci på La Roza er en av dem som har gjort god service til et kjennetegn ved stedet. Blant andre spisesteder og kafeer er det flere som gjør det bra, men også mange som har mer å hente, ikke minst på dette å kommunisere med gjestene og få folk til å trives. Og vi går tilbake til dem som viser at de bryr seg om oss. De andre bryr vi oss egentlig ikke noe om.
 
Siste nytt fra nyheter
Sjefredaktør:Carsten Bleness »
Nyhetsredaktør:John Arne Holmlund »
Digitalredaktør:Anne Ekornholmen »
Sportsredaktør:Rune Steen Hansen »
Kulturredaktør:Geir Vestad »

Kundeservice/abonnement:abo@h-a.no
HA arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. HA har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til.
 
HA bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her, og vår personvernerklæring her. Les mer om vilkår og samtykke
evden eve nakliyat