buy Instagram followers
Evden eve nakliyat Hesaplı Krediler Hızlı Krediler
istanbul evden eve nakliyat
hacklink
paykwik
justin tv
paykasa paykwik
20. okt
VIKTIG: De fleste som trener får nok protein gjennom maten uten å ta kosttilskudd.
 
Kroppen trenger proteiner

Publisert: 20.sep.2013 04:13
Oppdatert: -
De fleste som trener, er opptatt av at kroppen skal bli sunn og sterk, enten man satser på lange, slanke muskler eller store, svulmende muskler.
En gang i tiden ble antatt at kjøttetende idrettsutøvere var sterkere. I dag vet vi at det er trening som bygger muskler og gjør dem sterke, og at det er karbohydrater som gir musklene energi til arbeidet. Proteinforbrenningen ser ut til å være størst når glykogenlagrene tømmes. Derfor er det viktig å sørge for godt inntak av karbohydrater før og etter trening for å forebygge proteintap. Et kombinert inntak av proteiner og karbohydrater etter trening fungerer best. Anbefalt proteininntak ved ulike aktivitetsnivåer oppgitt i gram per kilo kroppsvekt per dag: Mosjonist: 0,8-1. Utholdenhetstrening, moderat treningsmengde: 1,2 . Utholdenhetstrening, stor treningsmengde: 1,6. Styrketrening/kraftidretter: 1,2 - 1,8. Utøver i vekst: 2,0. Tallene er oppgitt for menn. Kvinners behov antas å ligge 10-15 lavere. (melk.no)
 
Kommentarfeltet er stengt mellom
22:00 og 08:00
Siste nytt fra nyheter
Sjefredaktør:Carsten Bleness »
Nyhetsredaktør:John Arne Holmlund »
Digitalredaktør:Anne Ekornholmen »
Sportsredaktør:Rune Steen Hansen »
Kulturredaktør:Geir Vestad »

Kundeservice/abonnement:abo@h-a.no
HA arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. HA har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til.
 
HA bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her, og vår personvernerklæring her. Les mer om vilkår og samtykke
evden eve nakliyat