buy Instagram followers
paykwik bozum
Evden eve nakliyat Hesaplı Krediler Hızlı Krediler
hacklink
buy instagram followers
justin tv
paykasa paykwik
Kayseri escort bayan
sirinevler escort beylikduzu escort atakoy escort sisli escort atakoy escort sisli escort sirinevler escort beylikduzu escort beylikduzu escort
ankara escort ankara escort bayan
13. okt
Søker kompromiss: Ola Mørkved Rinnan.
 
– Lite realistisk
For å beholde en åpning mellom Mjøsa og bukta innenfor kulverten, må det trolig bygges en senketunnel, noe Bane Nor mener er lite realistisk.

Publisert: 20.feb.2017 06:54
Oppdatert: 20.feb.2017 06:54

I Bane Nors kulvertforslag, er Hamar-bukta fylt ut.

Men i Espern Eiendoms forslag, og også i forslaget fra Bjarne Øygarden med flere, er det vist et vannspeil og en gjennomstrømming fra Mjøsa og bukta innenfor kulverten (se illustrasjonen).

Bane Nor mener imidlertid at det er vanskelig å gjennomføre uten at det tenkes en helt nedsenket løsning som en senketunnel.

– Senketunnel er lite realistisk da stasjonsområdet bør ligge i dagsone. Det kan imidlertid anlegges et kunstig parkvannspeil på innsiden av kulverten, men dette vil være helt atskilt fra Mjøsa, heter det i utdypingsdokumentet etter offentlig ettersyn.

 
Kommentarfeltet er stengt mellom
22:00 og 08:00
Siste nytt fra nyheter
Sjefredaktør:Carsten Bleness »
Nyhetsredaktør:John Arne Holmlund »
Digitalredaktør:Anne Ekornholmen »
Sportsredaktør:Rune Steen Hansen »
Kulturredaktør:Geir Vestad »

Kundeservice/abonnement:abo@h-a.no
HA arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. HA har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til.
 
HA bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her, og vår personvernerklæring her. Les mer om vilkår og samtykke
Şehirlerarası evden eve nakliyat