buy Instagram followers
Evden eve nakliyat Hesaplı Krediler Hızlı Krediler
istanbul evden eve nakliyat
hacklink
paykwik
justin tv
paykasa paykwik
20. okt
FANT TONEN: Petter Stordalen (til venstre) ba om å få synge med da Kjetil Wold framførte Alf Prøysens «Vise for gærne jinter» for å få finanskjendisen som ny kunde.FOTO: Hans Olav Forsang
 
Vant Strawberry på å synge «jordbærvisa»
Kjetil Wold fra Hamar fikk god nytte av barnelærdommen da han vant en av Norges største og mest kjent investorer som ny og stor kunde.

Publisert: 10.okt.2016 06:12
Oppdatert: 10.okt.2016 06:53

– Ja, du kan vel si det slik at vi vant med og på Alf Prøysen.

Det sier Kjetil Wold (43) til HA.

Nylig vant kommunikasjonshuset Anti, der Wold er kreativ leder, stor eier og en av gründerne, Petter Stordalen som kunde.

Anti, som har en avdeling med bortimot ti ansatte på Hamar, fikk oppdraget med å profilere og bygge opp et helt nytt konsept rundt Petter Stordalens meget omfattende forretningsvirksomhet.

Jordbær-SELGEREN

Petter Stordalen samler alle selskapene sine (se fakta) under paraplyen Strawberry (jordbær).

Han valgte navnet fordi farens budskap, da Stordalen som 12-årig jordbærselger klagde på at andre hadde finere bær, har preget hans forretningsførsel. «Selg de bærene du har!», sa faren.

– I dag symboliserer jordbæret mer enn arven fra faren min. Det representerer reisen fra torget i Porsgrunn og fram til i dag. På hva som er mulig når man tør å satse og tenke stort, sier Stordalen.

Sang Prøysen

Da Anti og andre aktører kjempet om kontrakten var det om å gjøre å spinne noe rundt temaet jordbær. Deretter var det«fritt fram».

- Jeg gikk gjennom «Vise for gærne jinter» og tenkte på hva jeg kunne bruke fra den. I presentasjonen hadde jeg tenkt å lese opp litt fra «jordbærsangen», men jeg begynte like godt å synge. Da kom Petter opp og vi sang sammen av full hals, sier Wold og ler.

– Du vant på Prøysen?

– Du kan si det slik at vi vant med og på Prøysen – knyttet opp mot det opplegget vi hadde lagd, sier Wold.

Jordbær-symbolikken

– Hvordan brukte du Prøysen ellers for å kapre Stordalen?

– Jeg tror at han likte det at jeg kommer herfra – og at jeg brukte Prøysen også i forretningsfilosofien. Hvis man ser på teksten i «jordbærvisa» så kan man si at den også handler om å være fornuftig i forretningslivet. Se bare på det Prøysen skriver om de gamle og de unge, sier Wold.

– Hva kan vi her på Hedmarken lære av en turbokremmer som Petter Stordalen?

– Først og fremst at alt er mulig. Han har ingen sperrer på hva han kan få til. Med klokskap og teft man alle få til det meste. Jeg håper at flere – også fra denne regionen – tar til seg det.

– Folk er som jordbær; de må vannes og dyrkes fram?

– Der har du det! Hvis noen gir deg tillit så gror og vokser du mye mer, sier Wold fornøyd.

 
– Artikkelen fortsetter under bildet –
VINNERLOGOEN: Denne logoen, lagd av Anti, sikret Strawberry-avtalen.
Siste nytt fra nyheter
Sjefredaktør:Carsten Bleness »
Nyhetsredaktør:John Arne Holmlund »
Digitalredaktør:Anne Ekornholmen »
Sportsredaktør:Rune Steen Hansen »
Kulturredaktør:Geir Vestad »

Kundeservice/abonnement:abo@h-a.no
HA arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. HA har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til.
 
HA bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her, og vår personvernerklæring her. Les mer om vilkår og samtykke
evden eve nakliyat