20. aug
 
Ikke fått full effekt av ungdomslinja
Selv om klubbens undersøkelser viser at samarbeidspartnerne er positive til ungdomslinja i klubben, har ikke Storhamar fått den ønskede effekten på tribunen. Til neste sesong blir det gjort flere grep for å skape en enda større sosial arena i OL-Amfien.

Publisert: 06.mar.2010 04:12
Oppdatert: -
Selv om klubbens undersøkelser viser at samarbeidspartnerne er positive til ungdomslinja i klubben, har ikke Storhamar fått den ønskede effekten på tribunen. Til neste sesong blir det gjort flere grep for å skape en enda større sosial arena i OL-Amfien.
HAMAR: - Vi vet at omgivelsene er positive til at klubben har så mange lokale profiler. Men vi har ikke fått til effekten av ungdomslinja når det kommer til publikum, sier daglig leder i Storhamar Carl Oscar Bøe Andersen.
De sportslige resultatene har vel heller ikke hjulpet på tilstrømningen.
- Det er noe vi har tatt høyde for og kommunisert ut. Aksepten for å tape virker større blant publikum nå. Snittet er 1916 tilskuere. Det er kanskje kommet noen nye ansikter som setter pris på å se lokale spillere, mens noen av de som er kynisk opptatt av resultater er borte. Antallet er omtrent det samme.
Dyrke egne utøvere
Sammen med markedssjef Espen Bjørkheim er Coba opptatt av å skape en enda større sosial arena i Hamar OL-Amfi.
- Vi må gjøre grep for å opprettholde og øke publikumsoppslutningen. Vi er privilegerte som har de fasilitetene vi har, med OL-Amfien og ishallen. Her går 300 unger hver dag, i de samme gangene som 100 voksne, deriblant A-lagsspillerne. Vi vet at det er en møteplass som er helt unik, som både unger og voksne setter pris på.
Noen av tiltakene er å bli mer synlige i byen. For eksempel er spillerne på A-laget ute og besøker skoler, og mange av elevene er blitt og blir invitert på kamper.
Blant de viktigste punktene, er også det å skape en lavere terskel med.
- Vi har en kjempeutfordring, i og med at det er to, tre kamper i uka. Og vi er ikke dummere enn at vi ser at det for barnefamilier koster mye å gå på hver kamp. Derfor lanserer vi ulike pakker til neste sesong. Vi vil heller ha billigere priser og flere inn på arenaen, enn høyere priser og færre folk.
Alle under 16 år gratis
Det samme prinsippet følges i årets kvartfinaler. Alle under 16 år kommer inn gratis.
I dagens tid, med mange kamper, og delvis konkurranse om publikums gunst med håndball og fotball, innser Dragons-ledelsen at «produktet i seg sjøl ikke er nok til å fylle hallen», som rommer 6.500.
- Vi må by på oss sjøl, sier Bjørkheim, med tanker om å se til Sverige og NHL.
- Der er det lov til å være harry og litt cowboy. Det er klapp-klapp-klapp på kuben, og det er retro og sanger som fenger.
Coba skyter inn:
- Da jeg spilte i Sheffield, hadde de tre sanger som gikk om og om igjen. Det virket rart, men det funket. Der satt bestemødre og sang med og var med på de innøvde armbevegelsene. Det er sånne ting man må gjøre.
- Det er som i samfunnet generelt, man må skille seg ut. Vi må spille på andre ting enn hockey også. Det nye konseptet med Tremos gullsjanse, der man kan vinne kjøkken til 30.000 er et bra eksempel.
 
Kommentarfeltet er stengt mellom
22:00 og 08:00
Siste nytt fra nyheter
Sjefredaktør:Carsten Bleness »
Nyhetsredaktør:John Arne Holmlund »
Digitalredaktør:Anne Ekornholmen »
Sportsredaktør:Rune Steen Hansen »
Kulturredaktør:Geir Vestad »

Kundeservice/abonnement:abo@h-a.no
HA arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. HA har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til.
 
HA bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her, og vår personvernerklæring her. Les mer om vilkår og samtykke