20. aug
HUSVARM: Eskil Ervik har vært markedssjef i Storhamar Dragons siden 1. mai, og har begynt å bli husvarm i jobben. Her sitter han rundt bordet i klubbhuset sammen med sportskonsulent Micky Bjerke.
 
Sammenligner med Rosenborg
Markedssjef Eskil Ervik drar paralleller til Rosenborgs vinnerkultur når han forklarer hvordan Storhamar Dragons skal vinne flere publikummeres interesse. Til tross for en ung stall er ambisjonene høye, både på og utenfor isen.

Publisert: 18.jul.2008 06:03
Oppdatert: -

HAMAR: Selv om Storhamar skal satse mer på lokale spillere, betyr ikke det at ambisjonsnivået senkes.

Klubbens nye markedssjef, Eskil Ervik, mener det kan forsvares med en ekstrem vinnerkultur.

- Storhamar har sju-åtte landslagsaktuelle spillere, så det er ingen grunn til at klubben ikke skal satse mot toppen, mener Ervik.

Han drar paralleller til fotballen og kulturen Nils Arne Eggen bygget opp i Rosenborg.
- Det er en helt unik vinnerkultur i klubben, og den er ekstrem. Jeg tror ikke så mange registrerer akkurat det, bare at det vinnes. Jeg får assosiasjoner til Rosenborg og verdigrunnlaget de har opparbeidet gjennom mange år, sier Ervik.
Og at det snakkes om Rosenborg, oppfatter sportskonsulent i Storhamar, Micky Bjerke. Han følte kallet om å sms-oppdatere utviklingen i HamKam-Rosenborg mens Ervik var på Tyrkia-ferie, og synes det er helt naturlig å rippe opp i akkurat det.
- Verdigrunnlaget kan man ikke rokke ved, selv om de tapte mot HamKam, kontrer Ervik med et smil.
- Det er spesielt og unikt, og på sikt er det ingenting som slår det.

Bedre markedsføring
Den tidligere skøytestjernen er i gang med å gjøre klubben mer attraktiv for publikum og samarbeidspartnerne. 1. mai hadde Eskil Ervik sin første arbeidsdag som markedssjef i Storhamar Dragons, og nå har han rukket å bli husvarm i klubbhuset.

- Vi skal gjøre det mer spennende å være hockeysupporter, proklamerer Ervik.
For å få økonomien på rett kjøl, er god markedsføring et must. Og Ervik mener klubben allerede er på god vei med større satsning på å dyrke fram egne spillere.
- For å skape entusiasme hos publikum, er det to faktorer som er viktig. Vi må selvfølgelig vinne kamper, men det er også viktig med lokale profiler. Man skal ha noen å identifisere seg med og man skal kunne dra på kamp for å følge gutten fra nabolaget, sier Ervik.
- Alle jeg har vært i samtale med sier det er interessant, og signaliserer at det er rett vei å gå, legger markedssjefen til.

Unike verdier
Trønderen er blitt kjent med klubbkulturen i Storhamar gjennom Pål-Jan Stokke, som var Erviks skøytetrener på juniorstadiet, og nåværende styreleder Tore Tomter. Ervik berømmer dugnadsånden og vinnerkulturen i klubben.

- Jeg har fått en bra innføring i hva Storhamar står for. Verdiene i klubben er helt unike; dugnadsånden, entusiasmen og vinnerkulturen trigget meg veldig til å bli en del av Storhamar, sier Ervik
- Jeg er ikke så sikker på om Hamar-folk flest vet omfanget av dugnadsinnsatsen som legges ned. Over 200 er aktive for å arrangere hver eneste kamp. Fellesskapet er fantastisk. Det foregår mye positivt i Storhamar, og det skal vi bli flinkere til å vise utad, legger han til.

Flere grep fra Ervik
I klubbhuset ved OL-Amfi'n henger draktene til blant andre Pål Johnsen og Patrick Thoresen. Og snart skal flere drakter opp på veggen - og det skal være drakta til gutten fra nabolaget.

- Det er blitt gjort mye riktig i klubben i mange år, og det er viktig å ha tro på ferdighetene som allerede er i klubben. Vi skal klare å få fram en ny Patrick Thoresen eller en Marius Holtet, sier Ervik og fortsetter:
- Å ha noen gulrøtter å strekke seg etter, betyr alt for unge spillere. Grepene klubben gjør er riktige. Om vi ikke ser fruktene allerede i år, er jeg overbevist om at vi ser dem neste år. Flere skal få muligheten til å bli gode, og det skal være opp til den enkelte hvor god man ønsker å bli, sier Ervik.
Han forteller også at det skal gjøres flere grep for å vekke interessen for Storhamar ytterligere. Det skal blant annet bli forandringer i OL-Amfi'n under matchene, men mer konkret ønsker han foreløpig ikke være.
- Det kommer noen overraskelser som folk vil legge merke til, sier Ervik.

 
Siste nytt fra nyheter
Sjefredaktør:Carsten Bleness »
Nyhetsredaktør:John Arne Holmlund »
Digitalredaktør:Anne Ekornholmen »
Sportsredaktør:Rune Steen Hansen »
Kulturredaktør:Geir Vestad »

Kundeservice/abonnement:abo@h-a.no
HA arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. HA har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til.
 
HA bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her, og vår personvernerklæring her. Les mer om vilkår og samtykke