buy Instagram followers
paykwik bozum
Evden eve nakliyat Hesaplı Krediler Hızlı Krediler
hacklink
buy instagram followers
justin tv
paykasa paykwik
Kayseri escort bayan
sirinevler escort beylikduzu escort atakoy escort sisli escort atakoy escort sisli escort sirinevler escort beylikduzu escort beylikduzu escort
ankara escort ankara escort bayan
14. okt
GOD SESONG: Atle Gulbrandsen (t.v.) og Kenneth Østvold (t.h.) har kjørt fort denne sesongen. Her sammen med Håkon Schjærin fra Flisa, som er den tredje sjåføren på bilen. FOTO: Privat
 
Usikker framtid etter tidenes sesong
MOTORSPORT: Atle Gulbrandsen og Kenneth Østvold er akkurat ferdig med sin beste sesong i VLN-sirkuset. Neste sesong er det ikke sikkert de får satset videre i samme selskap.

Publisert: 01.nov.2016 18:52
Oppdatert: 01.nov.2016 19:20

Lørdag 22. oktober avsluttet de to lokale sjåførene, Kenneth Østvold og Atle Gulbrandsen, sin beste sesong i VLN.

– Vi kjørte fem løp denne sesongen, vant tre, hadde en andreplass og en tredjeplass i den klassen som vi kjører i. Så gode resultater har vi aldri hatt før, forteller Gulbrandsen fornøyd.

De to er med i et team på tre sjåfører, og de kjører Audi TT, sammen med Håkon Schjærin fra Flisa.

Gulbrandsen forteller at bilen har gått som ei klokke hele året, og at de ikke har hatt tekniske problemer av stor betydning. Dette er blant grunnene til de gode resultatene, samt at sjåførene har levert godt og ikke gjort store feil.

Tøff konkurranse

– Vi har kjørt fort, og vi har hatt litt marginer på vår side, så ærlige skal vi vel være. Det må man vel også ha noen ganger. Det meste klaffet, sier han.

Alle løpene i VLN kjøres på Nürburgring-banen i Tyskland. En bane som er beryktet med sine drøye 25 kilometer.

Gulbrandsen forteller at det i løpet av de siste årene har blitt færre biler i samme klasse de selv kjører, og at det var ni biler til start i sesongens siste løp. – Det har allikevel vært tøff konkurranse i toppen der. Vi har ikke følt så mye forskjell selv om det har vært færre til start, forteller Gulbrandsen.

Men totalt er det rundt 180 biler i aksjon på banen – samtidig med Gulbrandsen og Østvold, som kjører en bil med 350 hestekrefter, og en topphastighet på nesten 260 kilometer i timen.

Så fort er det ikke sikkert det går neste sesong. Foreløpig er det usikkert hva som skjer videre med satsingen i teamet de er en del av, Møller Bil Motorsport.

Kan bli tvunget til å gi seg

– Det som er spennende nå, er om det blir noe mer. Vi vet ikke. Det skal vel avgjøres i løpet av de neste ukene eller månedene om vi skal fortsette. Det er det som vi som er i teamet er spente på, om det blir noe fortsettelse eller ikke. Vi har holdt på siden 2008 med Møller Bil, så det har vel vært den lengstvarende satsingen til en stor aktør i norsk bilbransje på bilsport noensinne. Vi har holdt på i mange år, og Møller Bil er veldig fornøyde, og synes dette er veldig bra. Jeg håper vi fortsetter, men jeg vet ikke, sier Gulbrandsen.

– Så dere kan bli tvunget til å gi dere?

– Jeg vet ikke. Det er vel helt åpent om vi skal fortsette eller ikke. Også om vi skal ha en ny bil eller ikke. Vi er litt spente, erkjenner Gulbrandsen.

Verken Gulbrandsen eller Østvold har noen utgifter knyttet til satsingen i VLN, som kjøres på krevende Nürburgring.

– Vi kjører halvannen time hver, cirka. Vi har en tank på 100 liter, og når den er brukt opp så må vi inn, og det passer veldig bra. Da er både vi sjåfører ganske slitne og dekkene er også ganske slitte. Det er så å si ikke rom for feil. Gjør du feil, er det veldig lett at du går i autovernet og ødelegger bilen, sier han.

 
– Artikkelen fortsetter under bildet –
Bilen duoen kjører. FOTO: Privat
Siste nytt fra nyheter
Sjefredaktør:Carsten Bleness »
Nyhetsredaktør:John Arne Holmlund »
Digitalredaktør:Anne Ekornholmen »
Sportsredaktør:Rune Steen Hansen »
Kulturredaktør:Geir Vestad »

Kundeservice/abonnement:abo@h-a.no
HA arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. HA har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til.
 
HA bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her, og vår personvernerklæring her. Les mer om vilkår og samtykke
Şehirlerarası evden eve nakliyat